Page 39 - <4D6963726F736F667420576F7264202D20D3D5CDD4C1CAD4C9CACF20D4C7D320C5CBCBC7CDC9CAC7D320C3CBD9D3D3C1D32E646F63>
P. 39
ο
2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Εργασίες για
εµπέδωση
+ΣΥΝΟΛΑ ΛΕΞΕΩΝ
. .. . Α. ΟΝΟΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
4 Να υπογραµµίσεις το ονοµατικό σύνολο στις παρακάτω προτάσεις:
α. Οι µαθητές λύνουν τις ασκήσεις.
β. Τα τρεχούµενα νερά πληµµύρησαν.
γ. Η Ελλάδα έχει ένδοξο παρελθόν.
δ. Επιθυµώ εκείνο το δώρο.
ε. Ένας επιστήµονας της χώρας µας διακρίθηκε.
στ. Ο Ηρακλής, ο µυθικός ήρωας της αρχαιότητας, ενθουσιάζει τα παιδιά.
4 Σε ποια παραδείγµατα το άρθρο µε το ουσιαστικό είναι οριστικό και σε
ποια είναι αόριστο:
α. Τα σχολεία άνοιξαν µετά τις διακοπές. ........................................................
β. Μια κοπέλα έτρεχε. ........................................................
γ. Ένας σκύλος γαβγίζει. ........................................................
4 Σε ποια παραδείγµατα το ουσιαστικό προσδιορίζει άλλο ουσιαστικό
οµοιόπτωτα (Να γράψεις τη λέξη οµοιόπτωτα ή ετερόπτωτα):
α. Περάσαµε την Κόρινθο, την πόλη. ......................................
β. Ο δάσκαλος, ο Πέτρος µας είπε. ......................................
γ. Η αυλή του σχολείου µας γέµισε από φωνές. ......................................
4 Σε ποια παραδείγµατα το ουσιαστικό προσδιορίζει άλλο ουσιαστικό
ετερόπτωτα (Να γράψεις τη λέξη οµοιόπτωτα ή ετερόπτωτα):
α. Το φως του δωµατίου είναι χαµηλό. ......................................
β. Οι σελίδες του βιβλίου κατευθύνουν το µαθητή. ......................................
γ. Ο Όλυµπος, το βουνό είναι το ψηλότερο της Ελλάδας. ...................................
39