Page 161 - ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ
P. 161
3. Να συµπληρώσεις τις προτάσεις, βάζοντας τα κατάλληλα σηµεία στίξης:
► µε τα επιφωνήµατα θαυµασµού: α!, ο!, ποπό!, µπα!
................... Αυτό κι αν είναι αυτοκίνητο ................... Με ξέχασε αµέσως
................... τι όµορφο τοπίο ................... πόσο ψήλωσε το παιδί
► µε τα επιφωνήµατα πόνου - λύπης: αχ!, ω!, όχου!, αλίµονο!
................... θα φύγουν κι αυτοί ................. πού να τα δεις
................... πονάει το δόντι µου ................. τι συµφορά
► µε τα επιφωνήµατα παρακίνησης - προσταγής: άιντε!, άµε!, αλτ!, µαρς! σουτ! αέρα!
................ προχώρα .................. ακίνητος ................. αµέσως
................ στην ευχή Εµπρός ................ ................. και τους φάγαµε
► µε τα επιφωνήµατα επιδοκιµασίας - επαίνου: µπράβο!, Εύγε!
................ Έχεις πετύχει .................. στον πατέρα σου, που προσπάθησε
4. Να µετατρέψεις τις προτάσεις χαράς σε προτάσεις λύπης, µε τα επιφωνήµατα της
παρένθεσης.
(Κρίµα!, Αλίµονο!)
Ωραία! θα φάω! ......................................................................
Θαυµάσια! δεν έφυγαν! ......................................................................
5. Να µετατρέψεις τις προτάσεις επιθυµίας σε προτάσεις ευχετικές µε τα επιφωνήµατα
της παρένθεσης.
(Μακάρι!, Είθε!)
Θα ήθελα να πάµε εκδροµή! ......................................................................
Θα ήθελα να έρθουν όλοι! ......................................................................
6. Να µετατρέψεις τις προτάσεις κρίσης σε προτάσεις θαυµασµού, µε τα επιφωνήµατα
της παρένθεσης.
(Ποπο!, Μπα!)
Το δέντρο µεγάλωσε. ......................πόσο .......................................
Ήρθες κιόλας; ......................πότε κιόλας.............................
161