Page 24 - <4D6963726F736F667420576F7264202D20D3D5CDD4C1CAD4C9CACF20D4C7D320C5CBCBC7CDC9CAC7D320C3CBD9D3D3C1D32E646F63>
P. 24
. .. . Γ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ
( κύριες και δευτερεύουσες )
4 Να υπογραµµίσεις τις δευτερεύουσες προτάσεις:
α. Ο διευθυντής είπε ότι αύριο θα πάµε εκδροµή.
β. Όταν έρχεται ο χειµώνας, µερικά ζώα πέφτουν σε χειµερία νάρκη.
γ. Αν επιµείνεις, θα βελτιωθείς.
δ. Φοβήθηκα µην χτυπήσω.
ε. Θέλω να γίνω καπετάνιος.
στ. Ήρθε, για να πάµε µαζί στο γήπεδο.
ζ. Αν και ήταν αδύναµος, είχε όµως µεγάλη θέληση.
η. Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει.
θ. Τόσο εγωιστής είναι, ώστε τον αποφεύγουν όλοι.
ι. Ρώτησε, γιατί αυτή η ανησυχία.
κ. Επειδή το κρύο ήταν τσουχτερό, ντυθήκαµε βαριά.
. .. . ∆. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ( ∆ΟΜΗ )
4 Να βάλεις σε κύκλο το Υποκείµενο στις παρακάτω προτάσεις και συµβόλι-
σέ το µε Υ:
α. Ο µαθητής γράφει.
β. Οι σοφοί διδάσκουν.
γ. Εκείνος υποστήριξε τα αντίθετα.
δ. Θα ταξιδέψουµε αύριο.
ε. Αναβλήθηκε η εκδροµή.
στ. Το να σιωπάς επιβάλλεται.
ζ. Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει.
η. Το ‘µετά’ είναι αβέβαιο.
θ. Οι κερδισµένοι πήραν δώρα.
ι. Είναι ανάγκη να πειθαρχούµε στο σχολείο.
24