Page 116 - ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ
P. 116
1. Να βάλεις τους τόνους ( ΄ ) , τις παύλες ( - ) , τις τελείες ( . ) , τα κόµµατα ( , ) και τα
ερωτηµατικά ( ; ) στον παρακάτω διάλογο.
( ) ∆εσποινα ( ) θελεις να βγουµε το βραδυ ( )
( ) Ναι ( ) Αριστειδη ( ) θελω ( ) Που θα παµε ( )
( ) Λεω να παµε στο θεατρο ( ) Σ΄ αρεσει η ιδεα που εχω ( )
( ) Ειναι υπεροχη ( ) Περιµενα πως και πως να βγουµε µαζι ( )
( ) Πολυ ωραια ( ) Θα σου τηλεφωνησω αργοτερα ( )
( ) Ενταξει ( ) συµφωνοι ( ) Που θα συναντηθουµε ( )
( ) Να περασω απο το σπιτι σου ( )
( ) Ναι ( ) µονο µην παρεις το ασανσερ ( )
( ) Γιατι ( )
( ) Που και που χαλαει ( ) Ανεβα απο τις σκαλες ( )
2. Να συµπληρώσεις το διάλογο, απαντώντας στις ερωτήσεις.
- Σε ποια τάξη είσαι µαθητής;
.............................................................
- Πού εργάζεται ο πατέρας σου;
.............................................................
- Σε ποια οδό µένεις;
.............................................................
3. Να βάλεις δίπλα από κάθε λέξη τη συνώνυµή της.
(σύλλογος, µεγάλος, κοντεύω, άλσος, συγκλονίζω, γαλήνη)
ηρεµία - ................. τραντάζω - ................. οµάδα - ......................
δάσος - ................. τρανός - ................. πλησιάζω - ......................
4. Να γράψεις µε σύνθετη λέξη πώς λέγεται:
ο πολύ άσπρος .......................................
η πολύ πράσινη .......................................
το πολύ µαύρο .......................................
η πολύ κόκκινη .......................................
το πολύ κίτρινο .......................................
ο πολύ ξανθός .......................................
5. Να µεγαλώσεις την πρόταση µε τοπικούς και χρονικούς προσδιορισµούς.
Πήγα µια βόλτα.
(πότε;) ...........................................................................................................................
(πού;) ...........................................................................................................................
116