Page 166 - ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ
P. 166
✔ Οι λέξεις της πρότασης µπαίνουν µε µια ορισµένη σειρά
ώστε να βγαίνει ολοκληρωµένο νόηµα.
(παιδιά, είναι, τάξη, Τα, µέσα, στην) (λέξεις ανακατεµένες)
Τα παιδιά είναι µέσα στην τάξη. (πρόταση)
☞ Τα µέρη των απλών προτάσεων
Κάθε πρόταση αποτελείται από τουλάχιστον δύο µέρη:
α. το ένα δείχνει ποιος κάνει κάτι (ονοµατικό σύνολο)
και β. το άλλο δείχνει τι κάνει (ρηµατικό σύνολο)
Το ονοµατικό σύνολο και το ρηµατικό σύνολο είναι απαραίτητα
για να καταλάβουµε µία πρόταση.
1. Το σκυλάκι φεύγει από το σπίτι µας.
2. Ο αθλητής τρέχει γρήγορα.
3. Ο Άρης µπήκε σε ένα διαµέρισµα της πολυκατοικίας.
4. Τα παιδιά ελέγχουν για λάθη.
5. Η γιαγιά στάθηκε από µέσα.
6. Ο δάσκαλος αφήνει τα τετράδια στο γραφείο.
Ποιος;
Τι κάνει;
(… κάνει κάτι;)
1. Το σκυλάκι φεύγει από το σπίτι µας.
2. Ο αθλητής τρέχει γρήγορα.
3. Ο Άρης µπήκε σε ένα διαµέρισµα της πολυκατοικίας.
4. Τα παιδιά ελέγχουν για λάθη.
5. Η γιαγιά στάθηκε από µέσα.
6. Ο δάσκαλος αφήνει τα τετράδια στο γραφείο.
166