Page 166 - ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ
P. 166

✔  Οι  λέξεις  της  πρότασης  µπαίνουν  µε  µια  ορισµένη  σειρά

                    ώστε να βγαίνει ολοκληρωµένο νόηµα.


                    (παιδιά, είναι, τάξη, Τα, µέσα, στην)    (λέξεις ανακατεµένες)

                    Τα παιδιά είναι µέσα στην τάξη.                            (πρόταση)



              ☞ Τα µέρη των απλών προτάσεων

              Κάθε πρόταση αποτελείται από τουλάχιστον δύο µέρη:

                    α.  το ένα δείχνει ποιος κάνει κάτι                   (ονοµατικό σύνολο)

              και  β.  το άλλο δείχνει τι κάνει                           (ρηµατικό σύνολο)


              Το ονοµατικό σύνολο και το ρηµατικό σύνολο είναι απαραίτητα

              για να καταλάβουµε µία πρόταση.


              1.  Το σκυλάκι φεύγει από το σπίτι µας.


              2.  Ο αθλητής τρέχει γρήγορα.

              3.  Ο Άρης µπήκε σε ένα διαµέρισµα της πολυκατοικίας.

              4.  Τα παιδιά ελέγχουν για λάθη.

              5.  Η γιαγιά στάθηκε από µέσα.

              6.  Ο δάσκαλος αφήνει τα τετράδια στο γραφείο.


                      Ποιος;
                                                                    Τι κάνει;
               (… κάνει κάτι;)

              1.  Το σκυλάκι              φεύγει από το σπίτι µας.


              2.  Ο αθλητής               τρέχει γρήγορα.

              3.  Ο Άρης                  µπήκε σε ένα διαµέρισµα της πολυκατοικίας.

              4.  Τα παιδιά               ελέγχουν για λάθη.

              5.  Η γιαγιά                στάθηκε από µέσα.

              6.  Ο δάσκαλος              αφήνει τα τετράδια στο γραφείο.




                                                           166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171